“Tak saIah kaIau sama gred”- Kec0h, niat nak sek0lahkan 0rang 1su tukar telur rupanya warganet sok0ng ‘pengguna bijak’ tersebut tapi bersyarat

HARUS di4kui terdapat bermacam-macam ragam dan keren4h pembel1 ketika berbelanja.

Ada yang tidak menggunakan c0mmon sense, malah terdapat juga pel4nggan terlebih rajin dan sanggup membuat ‘kerja lebih’ di pasar raya.

Buktinya, seorang pel4nggan berk0ngsi pengalaman bertembung dengan seorang pengunjung lain ketika berbel4nja di sebuah pasar raya, baru-baru ini.

Kelakuan pel4nggan wanita di salah satu rak di premis itu yang mencur1gakan menimbulkan tanda tanya.

tukar telur 5

Tanpa seg4n silu, pel4nggan berkenaan menukarkan sepapan telur.

“Ketika di sebuah pas4r raya masa duk cari barang dapur, aku terpandang se0rang wanita di rak telur. Awat (kenapa) la lama sangat dia ber4da di kawasan tu?

“Apabila aku renung rupanya… masih ada pembel1 seperti ini. Pilih daripada papan lain atas rak, ma1n pilih tukar-tukar pula,” katanya menerusi satu perk0ngsian di Faceb00k.

Individu berkenaan sempat merakamkan beberapa keping f0to menunjukkan pel4nggan wanita itu sedang lek4 memilih dan menukar telur di rak berkenaan.

Menerusi ruangan k0men di Faceb00k Penang Kini, rata-rata net1zen memberi pandangan berbeza berhubung t1ndakan pel4nggan berkenaan.

Malah, terdapat pandangan bahawa bukan menjadi satu kesal4han demi memastikan telur yang dibel1 berada dalam keadaan baik.

tukar telur 4

Perk0ngsian di Faceb00k menjadi perhatian net1zen.

Bagaimanapun harus diingat bahawa h4rga telur ada berlainan mengikut gred.

Namun istilah ‘perempuan selalunya betul’ nampaknya ada kebenaran apabila ramai yang meny0kong tindakan wanita itu kerana disifatkan sebagai pengguna bijak.

“Inilah pembel1 yang bijak.

Nak pilih yang el0k. Bukan ambil yang murah lepas tu tukar yang mah4l.

NETIZEN

“Duit dia nak bay4r, pilih la. Tak sal4h apapun.

“Tukar sama gred t4k ada mas4lah. H4rga tetap gred yang sama. Jangan tukar gred lain je. Kita ni perlu menjadi pengguna yang bijak. Kita bay4r untuk kita makan.

tukar telur 6

Antara k0men-k0men net1zen.

“Ada masa lebih tak ada mas4lah. Nak pilih, nak tuk4r. Berapa lama pun suka hati dia la. Mungkin ada yang pec4h ke, busvk ke. Alahai sempat lagi hang t4ngkap gambar punya nak jadi c0ntent.

“Tak sal4h pun. Nak pilih yang el0k. Bukan ambil yang murah lepas tu tukar yang mah4l.

“Tu tak apa lagi, spender (selu4r dalam) pun ada buka k0tak tukar warna.

“Kalau tukar gred yang berbeza tu maknanya mencur1! Tapi kalau gred yang sama pada saya 0key. Mungkin dia as1ngkan telur yang terkena naj1s ayam atau ret4k r0sak,” demikian antara k0men-k0men netizen.

Sumber : mStar

Leave a Comment