Selepas tervk dikec4m, sekali penjelasan ‘Iuar biasa’ Ds Vida buat warganet tambah kec4m?

Berhubung vide0 tul4r memaparkan aks1 menay4ng dan menepvk pvnggung, usahawan sensas1 Datuk Seri Vida meng4kui t1ada niat untuk mengundang k0ntr0versi sehingga mendapat kec4man netizen.

Menurut lap0ran K0smo! 0nline, Vida atau nama sebenarnya Hasmiza Othman berkata, dia mempunyai pil1han untuk men4yang ‘4set’ walaupun usianya semakin lanjut.

“Itu cara saya tay4ng kekayaan ‘4set’ selain duit. Mempunyai punggvng yang cantik sebenarnya aset juga.

“Terpulang 0rang punya penerimaan tapi kita walaupun sudah berumur t4k bermakna, tak b0leh tayang 4set kita, lagi pun itu vide0 kita bergurau dengan rakan-rakan kita yang rapat,” katanya.

Namun begitu, usah4wan berusia 51 tahun itu menaf1kan d4kwaan k0n0nnya dia se0rang yang jah1l tentang agama kerana aks1 tersebut hanya gurauan antara rakan-rakan pern1agaan.

“Ada duit t4k guna kalau kendvr sini sana. Saya bukan jah1l tentang agama tapi tol0nglah jangan pandang negat1f sahaja. Sikit-sikit nak kec4m saya.

“Bergurau dengan rakan-rakan sahaja bukannya saya berj0get terk1nja-kinja pun. Ada 0rang beri nasihat, saya terima dan kita belajar sama-sama kes1lapan yang telah terjadi,” k0ngsinya.

Terdahulu, peng4sas jamu Liana Rosli atau p0pular dipanggil sebagai Kak KM memuat naik vide0 berkenaan di laman Inst4gram memaparkan aks1nya menepvk punggvng Vida selain Ifa Raziah dan Cheta Pot Pet.

Difahamkan, mereka berkumpul selepas sidang med1a bagi mempr0m0sikan Karnival Us4hawan Negara yang akan diadakan t1dak lama lagi.

K0men dari net1zen

“Aikk, betul la 0rang cakap. Kaya t4k semestinya bijak. Aset nya nak kata j4mban duduk pun tak. Mungkin j4mban c4ngkung

“Saldalisa, Kalau berkawan dgn 0rg bijak jd bijak tp kal0 berkawan dgn org beb4l maka sama2 jadi beb4l

“Cahayaku, M4lu kat cik B
Satu ibu yg x b0leh c0ntoh yg baik untuk anak perempuan…

“Itu ke jawapan bila di tanya “disana” nanti? N4uzub1llahi min zalik.. M0ga kita dan kaeturunan kita semua dijauhkan dari pekara2 yg dimurk4i Allah SWT selalu.

Dalam pada itu, Pelak0n dan selebr1ti sensas1, Ifa Raziah, 47 pula, menjelaskan, aks1 menari di Tikt0k termasuk vide0 tepvk pvnggung bersama tiga lagi usahawan k0ntr0versi tanah air yang tul4r baru-baru ini adalah sekadar kandungan hiburan semata-mata.

Menurut Ifa, t1dak wajar untuk net1zen menjadikan ia sebagai satu 1su besar kerana platf0rm Tikt0k dan seumpamanya diwujudkan untuk segmen h1buran buat semua penggunanya.

“Nama pun untuk hiburan. Tikt0k itu diwujudkan untuk 0rang hilangkan str3s, jadi kita gunakan platf0rm itu untuk hiburanlah. Kalau awak masuk untuk mer0yan disitu, apa faedahnya?Pergilah tempat lain.

“Tempat itu untuk berh1bur, dan kita gunakan juga untuk 0rang kenal jenama kita dan sebagai c0ntoh saya nak pr0m0si acara Starvend0r dengan cara menari, apa sal4hnya?

“Kalau 0rang lain menari tak ada 0rang kisah, tapi bila saya buat, kenapa k1sahkan pula?”katanya ketika dihubvngi Utusan Malaysia semalam.

Bukannya saya berb0gel atau sel4k kain sehingga nampak bahagian yang t1dak sepatutnya IFA RAZIAH PENYANYI

Selain itu, kata Ifa, dia melu4hkan rasa kes4l kerana dirinya sentiasa ‘diser4ng’ net1zen sedangkan terdapat ramai lagi pengguna media sos1al yang melakukan aks1 mel4mpau dan s3ksi.

“Ramai lagi yang menari mel4mpau, bertudung litup, tapi tayang p4yudara dan sebagainya. Kenapa yang itu net1zen tak kisahkan? Saya menari takdelah mel4mpau.

“Ha1ran jugalah saya, kenapa ramai benar net1zen yang susah hat1? Saya pun artis, dan tugas saya menghiburkan 0rang dan itu adalah bahan kandungan hiburan. 0rang yang mengata itu ini pun, dalam kej1, dia tengok juga,”katanya.

Dalam pada itu, Ifa juga menjelaskan bahawa dia cuma berser0nok melakukan aks1 bertepvk itu dengan tiga rakannya yang lain iaitu Datuk Seri Vida, Cheta Pot Pet dan Kak KM setelah lama t1dak bertemu menerusi vide0 yang tul4r.

“Macamlah engkau 0rang tak pernah bertepvk bert4mpar dengan geng sendiri. Masa macam inilah kami nak bergelak ketawa hilangkan str3s, kami pun pen4t kerja. Sesekali jumpa, apa sal4hnya nak buat kandungan bertepvk amai-amai begitu.

“Kalau rasa nak bertepvk amai sama, j4ngan lupa datang nanti ke acara kami bermula 24 hingga 27 Jun ini di Malaysia Grand Bazaar, Lalap0rt,”katanya.

Bukannya suami awak yang tepvk pvnggvng saya. Perbuatan itu dilakukan sesama wanita ujarnya.

Terdahulu, satu vide0 yang dimuat naik Kak KM atau nama sebenarnya Liana Rosli di Inst4gram baru-baru ini menjadi tul4r hingga mencetvskan krit1kan dan amar4h warganet.

Di ruangan k0men ada yang menyebut mereka bagai hilang m4ruah dan segala teguran sebelum ini seperti t1dak diendahkan.

Pendakwah beb4s, PU Amin turut menegur t1ndakan sekumpulan pengasas pr0duk tempatan susulan tul4rnya vide0 tepvk punggvng baru-baru ini.

Dalam hantaran vide0 di TlkT0k, kata PU Amin, aks1 itu seakan-akan tldak memikirkan soal m4ruah dan sensit1vit1 agama lslam.

“Ingat bal4san, ing4t az4b, ing4t bal4 benc4na Allah SWT. Bertepvk t4mpar pvnggung di khalayak awam. Ramai yang menantikan, ramai saks1kan. B0leh jadi trend ka selepas ni. Ramai tengok, macam sy0k ja. Jangan sampai macam to sekali.

“Yang buat ni bukan an4k orang, tapi mak-mak orang yang buat per4ngai macam ni. Kadang-kadang tak fikir ka fasal maru4h diri, tak fikir ka fasal sensltlviti ag4ma dan tak fikir ka anak-anak kecil kita teng0k video macam ni?” ujarnya.

Vide0 yang v1ral itu membabitkan empat us4hawan tempatan p0pular iaitu Ifa Raziah, Datuk Seri Vida, Kak KM dan Cheta Pot Pet.

Tambah PU Amin lagi, tindakan tanpa kaw4lan itu did0rong oleh galakan dan sok0ngan masyarakat semasa terhadap mereka.

“Kita pun kadang mungkin dibel1 dengan kekayaan dia. Dia suka puj1 puja, kita sok0ng dia. Kita tak pernah rasa nak b0ikot dia. Sebab apa, sebab kita suka teng0k kekayaan orang macam ni.

“Tak b0leh kita men1aga ju4l badan kita. Berhentilah dari per4ngai macam ni. T4kut anak-anak kita pun ikut benda sama. Moga m0ga Allah pelihara kita. Jangan seb4b benda macam ni turun pula baIa benc4na,” katanya.

Kredit: utusan, tambahkeju

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa K0men Dan Share Ya. Terima Kasih

J0m Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami t4dak akan bertanggungjawab langsung ke atas k0men-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis k0men anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua k0men yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda b0leh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dik0ngsikan seperti berikut:

Sumber : Menujukebenaran

Leave a Comment