Terken4l sebab ‘laser’, anak ded4h Makcik Petir men4ngis p0sitif C0v1d-19 tapi sempat ‘belanja’ sh0w di Maeps – “D0kt0r, nurse pun kenal kami”

KELET4H wanita yang dikenali sebagai Makcik Petir ini sering mencur1 perhatian netizen di aplikasi TikT0k.

Malah, kisah Khatijah Mohamad, 56, dengan anak lelakinya, Muhammad Fareezuan, 26, pernah mendapat liputan mStar pada 28 Mei lalu.

Di sebalik gel4k tawa dan keceriaan yang disajikan kepada lebih 340,000 pengikut di TikT0k, dua beranak itu turut berdepan episod duk4 apabila disahkan p0sit1f c0vld-19 baru-baru ini.

Menurut anaknya yang senang disapa Fareez, dia dan ibunya turut dimasukkan ke Pusat Kuar4nt1n dan Raw4tan c0vld-19 (PKRC) Taman Ekspo Pertanian Malaysia Serdang (Maesps) pada 12 September lalu.

“Saya dengan mak dimasukkan ke Maeps pada hari sama. Kakak saya juga p0sit1f c0vld-19 tapi dia menjalani kuar4nt1n di rumah kerana tidak mengalami simpt0m berat.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Mak yang dapat (c0vld-19) dulu. Mak mengalami dem4m dan b4tuk berd4rah. Kami jalani uj1an saringan dan turut p0sitif. Ayah pula negat1f dan menjalani kuar4nt1n bersendirian di sebuah lagi rumah kami.

“Masa mula-mula tahu, mak menang1s tapi saya kata ‘tak apa’. Kami tak sal4hkan sesiapa. Mak dij4ngkiti ketika dia keluar membeli barang. Mak saya d0wn, jadi kami adik-beradik cuba bagi semangat.

farez2

Fareez bersama ibunya.

“Mak juga r1sau kena berjauhan dengan keluarga. Mujurlah kami dapat hall bersebelahan di Maeps. Jadi saya boleh jumpa mak setiap hari,” ujarnya kepada mStar.

Bercerita lanjut, Fareez mended4hkan ibunya sudah dibenarkan disc4j pada Jumaat (17 September) manakala dia masih menjalani kuar4nt1n di Maeps.

Menurut Fareez, dia turut mengalami mas4lah berkaitan hat1 dan berharap dapat sembvh seperti sedia kala serta kembali menjalani kehidupan seperti biasa.

“Kami sekeluarga sudah lengkap menerima v4ksin. Cuma d0ktor kata kami kena var1an Delt4. Sebab tu kesannya agak kuat.

“Tapi Alhamdulillah mak dah dapat balik. Saya pula dimaklumkan oleh d0ktor mengalami mas4lah berkaitan hati. Harapnya saya dapat sembvh secepat mungkin,” ujarnya lagi.

Dalam pada itu kata Fareez, dia enggan berfikiran neg4tif dan menerima segala ketentuan dengan hati terbuka.

Malah katanya, dia terharu apabila ramai netizen tidak putvs-putvs mengirimkan doa buat dia dan ibunya.

Kisah Makcik Petir dan keluarganya pernah mendapat perhatian mStar baru-baru ini.

“Saya ada buat video dan k0ngsi di TikT0k mengenai kami kena c0vld-19. Dalam masa lima jam dah satu jut4 tontonan. Alhamdulillah, ribuan orang k0men doakan kami.

“Di Maeps, dokt0r dan nurse pun kenal kami. Saya juga sempat buat persembahan nyanyian di Maeps atas permintaan mereka semua.

“Ia sedikit sebanyak membuatkan saya gembira, saya tak mahu sed1h-sed1h. Terima kasih sangat-sangat kepada sesiapa yang doakan kami sekeluarga, saya sangat terharu.

“Kepada mereka di luar sana, saya nak pesan bahawa c0vld-19 memang ada dalam k0muniti kita. Boleh nak keluar berjumpa kawan-kawan, tapi patuhi pr0sedur 0perasi standard (S0P). Kena sentiasa berhati-hati,” ujarnya lagi.

Menerusi lap0ran mStar sebelum ini, ibu Fareez meraih perhatian ramai gara-gara kelet4h serta tutur katanya yang bersahaja dan kadang-kala ‘l4ser’ sehingga diberi gelaran Makcik Petir.

Malah, video kelet4h dua beranak itu sering meraih ratusan ribu tontonan sehingga mereka berjaya mengumpul peminat tersendiri.

Sumber : mStar

Leave a Comment