Hilang ingatan akibat kem4langan, lelaki nampak lemb4ga hitam bermat4 merah merat4h kakinya… ser4m saat jururawat kata ‘benda’ tu tak ikut balik

SUASANA sur4m ketika berkunjung ke h0spital pada waktu malam pastinya membuatkan sesiapa sahaja membayangkan pelbagai kisah ser4m yang mungkin pernah berlaku di situ.

Jika tidak mengalami sendiri, pasti ada di antara kita yang pernah mendengar 1,001 kisah ser4m daripada pengalaman orang lain sekaligus membuatkan h0spital cukup sinonim dengan perkara paran0rmal.

Seperti lelaki yang hanya mahu dikenali sebagai Ahmad Zairi, dia sendiri sudah banyak kali mendengar pelbagai kisah ser4m yang berlaku di h0spital namun tidak pernah menyangka dia sendiri akan mengalaminya.

“H0spital adalah tempat paling jarang saya kunjungi malah kalau boleh ingin elakkan. Tetapi takdir telah menyebabkan saya dimasukkan ke h0spital selepas mengalami kemal4ngan jalan raya.

“Kaki saya pat4h selain mengalami pendar4han kecil di kep4la disebabkan tidak memakai topi keledar ketika menunggang motosikal,” katanya.

Menceritakan kejadian itu, Ahmad Zairi berkata, dia langsung tidak ingat tentang kejadian kemal4ngan itu mungkin disebabkan tr4uma akibat hentakan kuat di kep4la sehingga dia tidak mempunyai mem0ri siapa datang melawatnya di w4d ketika itu.

924560

Ahmad Zairi terkej0t mengetahui lelaki tua di katil hadapannya sudah meningg4l dunia.

“Ketika di dalam w4d saya sudah sedar tetapi saya tidak ingat apa berlaku, siapa datang melawat… Ingatan saya mengenai kejadian hanya kembali pulih selepas saya dibenarkan keluar h0spital,” katanya.

Bagaimanapun kata Ahmad Zairi, beberapa kejadian pel1k berlaku kepadanya sepanjang berada di wad dan perkara itu diceritakan kembali oleh keluarga dan rakan-rakan yang melawatnya di h0spital.

Ceritanya, ada seorang kenalan yang melawatnya menceritakan dia sering bercakap sendirian sehingga membuatkan rakanya itu ket4kutan melihat keadaannya.

“Apabila mereka tegur, saya beritahu yang saya sedang berbual dengan seorang lelaki tua. Paling menyer4mkan seorang jururawat bertugas pula memaklumkan pada rakan saya lelaki tua yang dimaksudkan pernah dimasukkan ke wad sama namun sudah meningg4l dunia seminggu sebelum itu.

“Saya agak terkejvt apabila rakan beritahu perkara itu kerana saya langsung tidak ingat dan tiada memori mengenai apa berlaku sepanjang di wad,” ujarnya.

Bagaimanapun kisah itu tidak terhenti di situ apabila dia sekali lagi dimasukkan ke h0spital selepas tul4ng kakinya yang pat4h masih tidak bersambung dan d0ktor mengambil keputusan untuk melakukan pembed4han kedua bagi membetulkan struktur tul4ngnya.

“Kali ini saya ditempatkan di w4d yang arw4h bapa pernah masuk suatu ketika dahulu. Wad ini juga dikatakan agak ‘ker4s’ kerana kerap berlaku gangguan mist1k.

“Katil saya berhadapan dengan seorang lelaki tua dan nampak dia sedang tidur nyenyak… Ketika seorang jurur4wat datang untuk mengambil dar4h, saya sempat bertanya mengenai lelaki tua itu.

“Tetapi jurur4wat itu memberitahu pesakit lelaki itu sudah meningg4l dunia sebelum saya masuk ke wad itu dan sedang menanti untuk dibawa ke rumah may4t,” katanya.

Berderau dar4hnya mendengar jawapan itu kerana menyangka lelaki tua itu sedang tidur.

“Esoknya saya dibawa ke dewan bed4h dan selepas selesai saya terjaga sekitar pukul 11 malam. Suasana sunyi dan sur4m. Hanya kedengaran bunyi putaran kipas.

kaki fracture

Keadaan kakinya selepas menjalani pembed4han.

“Kepala terasa pen1ng sebelum saya tertidur kembali… Namun saya sekali lagi terjaga apabila terdengar bunyi haiwan seperti sedang melah4p dag1ng dengan rakus. Perlahan-lahan saya membuka mata.

“Saya terkej0t apabila melihat kaki saya yang berbalut sedang dilap4h oleh lemb4ga hitam dan hanya nampak mat4nya sahaja yang berwarna merah,” jelasnya.

Ahmad Zairi memberitahu lemb4ga itu umpama m4khluk rentung terb4kar dan badannya memb0ngkok sambil tangannya memegang kaki kanannya yang baharu sahaja dibed4h.

Dia cuba bergerak namun tidak berdaya kerana merasakan kakinya sedang berlumuran dar4h dan gigi tar1ngnya sedang menguny4h daging kak1nya.

“Badan menggigil apabila melihat ker4kusan m4khluk itu tetapi saya tak berdaya mel4wan… pandangan menjadi kabur dan gelap,” ujarnya.

Keesokkan harinya, sebaik tersedar Ahmad Zairi cuba menggerakkan kakinya tetapi kesak1tan dialami bukan kepalang.

Apabila menyelak selimut, dia terkejvt melihat dar4h dan beberapa kesan cak4ran namun dokt0r yang memer1ksa berkata mungkin tidur lasak punca dia mengalami pendar4han dan balutan luk4 menjadi longgar.

“Ketika jururaw4t menukar balutan, saya ceritakan apa yang berlaku dan jurur4wat itu kelihatan tersenyum dan berkata ia hanya khay4lan atau mimpinya sahaja.

“Namun dalam nada gurauan dia ada mengingatkan saya agar jangan bimbang kerana ‘benda’ itu tidak akan mengikutnya balik,” katanya.

Sumber : mStar

Leave a Comment