“D0kt0r minta izin tebuk dada”- Luahan gadis ini mengenai kesihatan ayah buat ramai terkesan sampai tak henti men4ngis, d0a segera sembuh

BAGI setiap insan, figura se0rang bapa umpama adiwira pertama dalam hidup mereka.

Kini setelah mereka dimamah usia, giliran kita sebagai anak untuk menjag4 ibu bapa sebaik mungkin.

Namun bagi gad1s ini, perkhabaran bahawa bapanya disahkan mengh1dap k4nser oleh dokt0r seminggu sebelum Aidilfitri yang bakal tiba cukup menyed1hkan.

“Beritahu saya bagaimana saya nak jadi 0key apabila ayah sendiri didiagn0sis ada k4nser sebelum raya?

“Beritahu saya bagaimana saya nak jadi 0key apabila bila dokt0r hubungi saya untuk bertanya mengenai keizinan untuk menebvk dada ayah supaya b0leh tahu k4nser tahap berapa?

IMG_1178

Menurut gad1s ini, keadaan bapanya semakin par4h setelah mengetahui dia memiliki k4nser.

“Ini sangat ‘berlebihan’ apatah lagi apabila saya yang kena buat semua keputusan sebab saya anak tungg4l. Ibu pun tak berapa s1hat dan mereka cuma ada saya sahaja,” jelas gad1s berkenaan menerusi perk0ngsian video di TikT0k.

Gad1s ini akui bahawa dia mengalami g4ngguan ment4l sejak mengetahui mas4lah yang dialami oleh bapanya ini.

Tidak terhenti di situ, gadis ini turut akui dirinya tidak b0leh duduk bertenang apabila kes1hatan bapanya semakin menurun.

IMG_1177

Gadis ini akui dia sed1h dan tak sanggup menerima mengenai sak1t bapanya.

“Saya memang dah tak b0leh tahan air m4ta lagi. Duduk buat kerja pun air m4ta b0leh jatuh. Anak mana yang boleh tenang apabila tahu ayah makin tervk?

“Ayah saya dah tak b0leh berjalan, makan pun taknak. Masa mak ada buat panggilan tadi, dia beritahu yang apabila saya balik, dia tetap nak minta izin d0kt0r balik juga beraya di rumah,” katanya lagi.

Dipercayai gad1s ini sedang berada berjauhan daripada ibu bapanya atas urusan kerja 0leh itu dia terp4ksa menyelesaikan segala tugas sebelum pulang ke pangkuan ibu bapanya yang sedang sak1t.

Duduk buat kerja pun air mat4 b0leh jatuh. Anak mana yang b0leh tenang apabila tahu ayah makin tervk?

ANAK

“Sejujurnya saya tak sanggup lagi nak terima berita tak sepatutnya. Macam-macam dalam kep4la ni fikir. Saya tak tahu mampu reda ke tak.

“Sem0ga Allah bagilah peluang dekat saya untuk bal4s jasa-jasa yang tak terkira pen4t lelah dia. Panjangkan umur dia untuk teng0k anak dia se0rang ni kahwin.

“Ayah selalu cakap dia harap sempat teng0k saya kahwin dengan 0rang yang mampu jaga saya. Dia paling risau apabila saya cakap nak kahwin sebab t4kut bakal suami tak b0leh jaga saya dengan baik,” ujarnya lagi.

IMG_1174

Tangk4p layar k0men beberapa netizen.

Berikutan vide0 yang menjadi tul4r, rata-rata warga maya turut meluahkan rasa sed1h dengan perk0ngsian gadis ini di TikT0k.

“Sump4h saya nang1s teresak-esak. Saya turut bersimpati dengan awak. Sem0ga Allah permudahkan urusan awak.

“Saya tak b0leh berhenti menang1s. Sem0ga diberi kesembvhan dan dipermudahkan segala urusan ayah awak.

“Hi saya tak kenal awak, tapi saya d0akan Allah kurniakan kekuatan untuk ayah awak, cepat sembvh dan sihat seperti sediakala. Sem0ga dipermudahkan,” demikian antara k0men beberapa netizen.

Sumber : mStar

Leave a Comment