Caprice Pen1ng, Minta Nasihat Netizen Mac4m Mana Nak Kata ‘Tidak’ Pada Anak

Muat naik terkini usahawan dan penyanyi rap terkenal tanah air, Caprice, menarik perhatian orang ramai terutama gol0ngan ibu bapa di media sos1alnya.

Minta Nasihat Cara Berkata Tidak Pada Anak

Caprice berk0ngsi teguran isterinya tentang cara penyanyi rap ini sering memanjakan anak perempuan mereka, boleh menyebabkan puteri cilik ini menjadi anak yang nak4l bila besar nanti.

Menerusi perk0ngsian usahawan selebriti ini di Instagram, semenjak bergelar sebagai bapa kepada anak tir1nya itu Caprice akui sukar untuk bertegas dengan anak yang manja.

Foto – Instagram @daddycapofficial

“Ramai juga orang tanya siapa lagi gar4ng? Mak ke daddy?

Well obvi0usly….. The mom. Lol tapi memang susah bagi seseorang macam saya untuk mar4h anak yang sangat manja.

Dari dulu sampai sekarang walaupun ketika saya bekerja, ada mesyuarat, dia akan cari jalan untuk duduk sebelah saya, atau pelvk saya, atau tanya sesuatu.

Mak dia selalu risau kalau saya tak mula kata tidak, dia akan jadi nak4l bila besar..

Apa pandangan anda?

Macam mana nak kata tidak pada anak secomel ini.” Tulisnya

Netizen Saran Kata Tidak Sambil Jelaskan Sebab Sekali

Perk0ngsian selebriti ini menarik perhatian orang ramai, dan rata-rata memberi k0men nasihat yang lebih kurang serupa di ruangan k0men posting nya itu.

Foto – Instagram @daddycapofficial

“Penjelasan yang baik sudah cukup.. Anak macam span, percaya Allah… Cuba buat yang terbaik.. Biar Allah lakukan selebihnya”

“Bila nak cakap ‘no’ atau pun ‘yes’…. Disusuli dengan sebab supaya anak faham ada yang tak boleh dan ada yang b0leh, ikut situasi”

“Budak baya macam ni memang suka bergurau dan manja, tambah pula dapat daddy yang melayan anak macam ni.. Manja habis lah.. Manja, manja juga tapi kalau dia buat benda yang sal4h, kena tegur juga… Nanti susah kemudian hari, bila dah besar panjang”

“Anak-anak sentiasa perlu penerangan Cap… Anda boleh kata tidak pada dia.. Dalam masa yang sama anda perlu terangkan kenapa… InsyaAllah.. Anak-anak akan lebih faham bila kita sl0w talk dan bagi dia orang faham” k0men mereka

Apa pandangan anda?

Sumber : Murai

Leave a Comment