Gadis ini t4k nak kalah selepas terpegun teng0k kucingnya pandai berenang dalam laut – “Saya mandi pantai bawa pelampung”

BUKAN mudah untuk memandikan kucing di rumah kerana kebanyakan haiwan kesayangan ramai itu t4kut pada air.

Berbeza pula dengan se0rang gadis apabila kucing peliharaannya dibawa mandi di laut.

Video yang meraih lebih dua jut4 tontonan di ak4un TikT0k @alyaaamran itu menyaks1kan seek0r kucing berenang di laut.

Pemilik kucing tersebut, Siti Nur Najihah Azman Shah berkata, kucing jant4n bernama Mei itu berusia lebih setahun dan rakaman dibuat di P0rt Dickson, Negeri Sembilan.

Gadis berusia 24 tahun itu memberitahu, dia sering membawa kucing kesayangannya itu ke pantai kerana jaraknya hanya kira-kira lima minit perjalanan dari rumah bapanya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Mei ni sebenarnya kucing jal4nan. Saya jumpa dia masa baru lahir, di tepi jalan dekat kawasan kampung lebih setahun lalu.

“Dari kecil dia memang tak t4kut dengan air apabila saya selalu bawa dia ke bilik air setiap kali saya mandi. Dia akan mandi sekali,” katanya kepada mStar.

kucing berenang 2

Kucing Najihah bernama Mei.

Lebih mesra disapa Najihah, katanya, dia mula membawa kucing peliharaannya itu ke pantai pada Disember tahun lalu.

Namun gad1s yang berasal dari Nilai itu pada mulanya t1dak mengetahui kucing miliknya boleh berenang.

“Saya bawa dia ke tepi pantai untuk mandikan. Masa air laut paras buku lali. Selepas tu nampak dia terapung dan mula berenang.

“Video yang v1ral tu dirakamkan di pantai yang sama, minggu lepas. Masa tu air laut di paras pinggang saya. Itulah kali kedua s4h dia boleh berenang,” ujarnya.

kucing berenang 3

Kucing yang manja.

Menurut anak sulung daripada lima beradik itu, dia t1dak boleh membawa kucingnya jauh ke tengah laut kerana dirinya sendiri t1dak pandai berenang.

“Saya t4k pandai berenang. Kalau mandi di pantai biasanya setakat air di paras pinggang. Saya selalu bawa pelampung ke pantai untuk mandi.

“Teringin masuk kelas berenang sebab saya suka pergi pantai. Ikutkan nak belajar sejak tahun lepas tapi PKP (Per1ntah Kawalan Pergerakan) pula, tak ada kelas yang ber0perasi,” tambahnya.

kucing berenang 1

Mei dibela Najihah sejak lebih setahun lalu.

Pada masa ini, kata Najihah, dia memandikan kucingnya yang disifatkan manja itu menggunakan besen bay1 di bilik air.

“Tapi sebab besen bay1 kecil je jadi rendah sangat untuk kucing berenang. Saya tak terfikir pula nak bel1 kolam renang p0rtable (mudah alih), macam membaz1r.

“Kucing saya ni tak t4kut air pun, boleh je dia mandi kat bilik air. Lagipun saya memang selalu ke pantai, jadi akan bawa dia sekali untuk berenang,” katanya.

Pelajar Ijazah Sarjana Muda Sains Pembangunan Manusia di Universiti Putra Malaysia (UPM) di Serdang, Selangor itu sentiasa mengaw4si pergerakan kucingnya ketika di pantai.

kucing berenang 4

Najihah sentiasa mengawasi pergerakan kucingnya.

“Walaupun dilepaskan, saya sentiasa mengawasi pergerakannya. Saya tak mahu dia berenang lama-lama kerana belum tahu sejauh mana keupayaan dia, dan mahu dia berasa selamat.

“Tak sabar saya nak masuk kelas berenang. Kucing dah boleh berenang, tunggu giliran saya pula selepas ini untuk berenang sama,” ujar Najihah.

Sumber : mStar

Leave a Comment