Pad4h penyet semut api! Perkelahan selepas lama t4k jumpa bertukar tr4gedi, wanita hampir m4ut… ses4k nafas sampai pengs4n

NIAT mereka sekadar ingin meluangkan masa bersama setelah setahun tidak berjumpa, namun siapa sangka perkelahan mereka bertuk4r tr4gedi apabila salah seorang daripada mereka hampir m4ut akibat dig1git semut.

Bercakap kepada mStar, Hasnoor Hashim atau lebih mesra dipanggil Elly berkata, kejadian berlaku di Pantai M0knik (M0nica Bay) Kemaman, Terengganu, pada Ahad lepas (Oktober 3).

Jelasnya, mereka hanya sempat meluang masa sekitar 30 minit sebelum rakannya yang dig1git semut-semut tersebut, Nora Lee, 22, mula menunjukkan simpt0m al4han tervk.

“Kami dec1de nak lep4k dalam 30 minit je sebab nak hujan, tapi dalam 20 minit lepas tu kawan saya dah mula kena gig1t masa kami duduk bawah pohon rhu dekat tepi pantai.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Masa kena g1git tu dia naik bekas macam kena g1git nyamuk, dia tunjuk pada saya mula-mula kecik, lepas tu bekas tu makin besar dan mer4h.

“Lepas 10 minit mata dia mula bera1r, masa tu dia ingat sebab makan makanan pedas tapi saya beritahu dia yang makanan tu tak pedas pun,” ceritanya yang bekerja sebagai jurusolek.

Nora dan Sara (kanan) sudah setahun tidak bertemu.

Keadaan bertambah krit1kal apabila Nora mula rasa tek4knya semakin semp1t dan dia mengalami kesuk4ran untuk bern4fas.

“Dia beritahu saya tek4k dia rasa semp1t, leher dia g4tal, lepas tu saya tengok muka dia dah start naik bintik-bintik gat4l padahal selama ni muka dia licin.

“Bintik-bintik tu sampai membuatkan muka dia jadi bengk4k, bintik tu dari dalam kulit, memang nampak dia keluar satu-satu,” terangnya.

Muka Nora naik bintik-bintik gatal.

Menurut Elly, sahabatnya itu mula tidak sedarkan diri sewaktu dalam perjalanan ke h0spital.

“Allah je tahu, masa tu saya pegang anak dekat depan dan suami saya yang drive, Nora di belakang g4ru-g4ru mata dia yang dah merah.

“Setiap masa saya tanya dia okay tak? Dia sempat cakap ‘kak nasib baik tak kena pada anak-anak’ sebelum dia pengs4n.

“Masa dia pengs4n saya tak berhenti tengok dia, check naf4s dia memang boleh nampak naf4s dia tersek4t-sek4t,” katanya.

Nora tidak sedarkan diri.

Selain Elly dan Nora, perkelahan tersebut turut di sertai suami Elly, sepupu suaminya, adik Elly dan tiga anak Elly.

Menurut Elly, dia bersyukur mereka sempat bawa Nora segera ke h0spital sebelum berlaku perkara yang lebih burvk.

“Sebenarnya Nora sempat tolong kami kemas-kemas masa tu memang nak balik, ingatkan nak hantar dia balik sebab ingat tak ser1us.

“Tapi dia cakap tak tahan dah, jadi kami buat keputusan untuk bawa dia ke bahagian kecem4san , H0spital Besar Kemaman.

“Kalau saya hantar dia balik mungkin saya akan menyes4l seumur hidup sebab d0ktor cakap kalau lambat hantar dia ke h0spital dia boleh meningg4l,” jelasnya.

(Gambar File) Semut api atau Fire Ant yang dikatakan meng1git Nora. (Kredit Alex Wild)

Nora dimasukkan ke h0spital selama dua hari dan menurut d0ktor semut api atau Fire Ant yang meng1gitnya sememangnya sangat berb4haya.

“Sampai dekat kecem4san dokt0r kejvt dia tak sedar, dia reb4h, bila d0ktor buka baju dia penuh dengan bintik-bintik merah.

“Dokt0r beritahu yang dia al4h tervk sangat dan kalau lambat dibawa ke h0spital boleh r4gut ny4wa,” katanya yang dia masih tr4uma susulan kejadian tersebut.

Jelasnya, mereka semua tidak sedar bahawa semut terbab1t berb4haya.

“Memang kita nampak semut tu merayap atas tikar, ada dalam 10 ekor lepas tu Nora peny3k dengan jarinya, itu yang kena g1git,” katanya.

Sumber : mStar

Leave a Comment