P4nik! Baru 2 hari sambut hari lahir, budak 2 tahun puc4t tak bermaya akibat tertel4n syiling… X-ray dah nampak tapi tak keluar-keluar!

SEPASANG suami isteri berdepan situasi mendeb4rkan apabila anaknya yang baru berusia dua tahun tertel4n duit syiling 10 sen.

Lebih memb1mbangkan duit tersebut kini masih belum berjaya dikeluarkan selepas tiga hari berada di dalam tubvh kanak-kanak tersebut.

Bercakap kepada mStar, ibu kan4k-kanak mal4ng tersebut Munira Alia Nasir, 28, berkata anaknya, Firraa Delisha Mohd Firdaus sedang memegang du1t syiling terbabit sambil berbaring sebelum duit tersebut termasuk ke dalam mulutnya.

“Kejadian berlaku dalam pukvl 10 malam pada 15 November, masa tu daddy dia masuk bilik tapi tak sampai 10 minit dia bawa keluar Firraa dalam keadaan t4k bermaya.

“Muka Firraa puc4t lepas tu dia lem4h, jadi saya cepat-cepat bangun t0nggengkan dia, pegang kaki dia kepala ke bawah, saya k0cak-k0cak dia panggil nama dia.

“Alhamdullilah Allah masih panjangkan umur dia, dia munt4h tapi duit tu tak keluar,” katanya yang menetap di Setapak di ibu negara.

Firraa Delisha (dipelvk ayahnya) bermain dengan duit syiling dalam keadaan baring.

Mesra di panggil Ira, ibu muda tersebut berkata, suaminya, Mohd Firdaus Mohd Azam, 30 cuba untuk menarik keluar du1t terbabit namun usahanya gag4l.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

Tambahnya, uj1an X-ray yang dilakukan menunjukkan duit syiling telah masuk ke usvs anak bongsunya itu.

“Daddy dia cuba nak tar1k tapi duit tu dah masuk dalam.

“Lepas dia munt4h tu nampak dia okay, dia minta air. Kami bawa juga ke H0spital Kuala Lumpur tapi ramai orang, jadi nurse cakap lama kena tunggu dalam lima jam, jadi kami terus cari kl1nik 24 jam, tapi tak b0leh X-ray malam-malam, jadi keesokkannya baru X-ray di h0spital sw4sta.

“Duit tu memang ada tapi dah masuk usvs, Jumaat ni akan X-ray lagi sekali harap-harap keluar la syiling tu sebelum Jumaat ini,” katanya.

Hasil X-ray yang dilakukan menunjukkan syiling tersebut kini berada dalam usvs Firraa.

Menurut Ira, sekiranya duit tersebut tidak dapat dikeluarkan, Firraa terpaksa dirujvk ke hospital untuk menjalani proses pembed4han.

“D0ktor minta kami pantau naj1s dia insyaAllah akan keluar tapi kalau tak keluar juga Jumaat ni dia akan di refer ke h0spital untuk bed4h.

“Setakat hari ini (18 November) masih belum keluar lagi, seharian kami tunggu dia bu4ng air.

“Dokt0r tak ada bagi ubat apa-apa cuma kami bagi dia makan betik dan makan macam biasa seperti yang disarankan d0ktor,” kata ibu kepada tiga cahaya mata ini.

Bersyukur Allah masih panjangkan umur anaknya, Ira berkata dia berharap ibu bapa diluar sana boleh menjadikan pengalaman ngeri yang menimpa mereka ini sebagai pengajaran.

“Ni kali pertama benda ni jadi memang malam tu kami menang1s juga la.

“Pada 13 November tu birthday dia, kejadian berlaku dua hari kemudian, jadi dia yang bagi supr1se dekat mummy daddy dia.

“Semoga dijadikan pengajaran buat semua ibu bapa, doakan anak saya semoga syiling tu keluar dalam masa dua tiga hari ni,” katanya yang merupakan seorang pen1aga dalam talian.

Firraa memalingkan muka apabila dihulur duit syiling.

Menurut Ira, Firraa aktif seperti biasa namun kan4k-kan4k tersebut kini tr4uma dengan wang syiling.

“Kami cuba hulur syiling pada dia tapi dia cepat-cepat jawab tak nak lepas tu pus1ng kepala, f0bia mungkin,” katanya.

Sumber : mStar

Leave a Comment