Pelanggan Di Kedai Ini B0leh Dapat Makanan Percuma Kal4u Berjaya Jawab S0alan Matematik

Selalunya, sesebuah kedai atau pasar raya akan memberikan disk4un atau pot0ngan harg4 khas sebagai tanda menghargai pelanggan setia mereka. Namun, cara lelaki ini berniaga pula cukup unik sebab dia menganjurkan pertandingan jawab soalan matematik jika pelanggannya mahu dapatkan makanan percuma.

Memetik lap0ran daripada People, Ahmed Alwan yang bekerja di sebuah bodega, (sejenis kedai kecil menju4l barangan keperluan dan makanan) Lucky Candy di New York mula v1ral pada awal tahun lalu selepas dia memuat naik video pembeli di kedainya jawab soalan matematik itu di TikT0k.

@itsmedyy
If you solve this math pr0blem (5×5) you’ll have 5 second to get whatever you want in my store. 😂😇 #foryou

♬ original sound – Medy

@itsmedyy

If you solve this math problem (5×5) you’ll have 5 second to get whatever you want in my store. 😂😇 ##foryou

♬ original sound – Medy

Difahamkan, selain soalan matematik, ada juga pelanggan yang perlu jawab soalan triv1a yang diberi secara rawak dan jika jawapannya betul, mereka akan dapat hadiah. S0alan matematik yang ditanya juga agak simple dan mudah contohnya tujuh darab tujuh tambah sepuluh.

Sumber: TikTok @itsmedyy

Hadiah yang diberikan pula sama ada pelanggan boleh ambil mana-mana makanan atau snek dalam masa lima saat tanpa b4yaran. Selain tu, ada juga yang bertuah tak perlu b4yar barang yang mereka dah pilih tanpa dikenakan tempoh masa.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Itsmedyy (@_itsmedyy_)

Dalam temu ramah lelaki ini dengan In The Know, Ahmed mengatakan dia terinspirasi untuk anjurkan ‘kuiz’ tu kepada pelanggannya sebab dia nak tolong mereka yang kurang berkem4mpuan. Selain itu, ayahnya yang merupakan pemilik kedai tu juga tak ada ma4alah dengan cara Ahmed yang mur4h hati tu.

Yang hebatnya lagi, setiap jumlah makanan yang diberikan secara percuma tu juga datang daripada gaji Ahmed sendiri. Walaupun video ni dah v1ral tahun lepas, namun ia masih raih perhatian netizen sehingga tahun ni sebab difahamkan, lelaki ni masih meneruskan ‘kuiz’ ini di kedainya sehingga sekarang.

Rata-rata netizen juga memuji idea kreatif Ahmed yang mahu membantu dan menghiburkan orang lain di sekelilingnya dan sehingga kini, hampir kesemua videonya mendapat reaksi positif daripada netizen.

Tuhan je la yang dapat balas balik kebaikan lelaki ni kan.

Sumber: People, TikTok @itsmedyy, In The Know

Sumber : Lobak Merah

Leave a Comment