N0urul Depp ded4h terpaks4 buang r4him, rupanya berpunca daripada ini

Perkongsian penyanyi p0pular Nourul Depp mengenai pembed4han pembu4ngan rah1m di Instagramnya semalam adalah disebabkan rasa tanggungjawab untuk memberi kesedaran kepada umum betapa pentingnya pencegahan terhadap sebarang ketumbvhan pada 0rgan dan tubvh badan.

Nourul berkata, dia berasa bersyukur kerana diberitakan tentang ketumbvhan di rah1mnya lebih awal dan dapat mengambil langkah berjaga-jaga untuk menyelamatkan ny4wanya.

“Hantaran di Instagram itu sebenarnya dibuat untuk memberi kesedaran kepada umum. Sudah 12 bulan berlalu. Tapi ada orang anggap benda itu hal yang baharu.

“Saya mahu memberitahu semua orang yang kalau ada benda yang perlu dibu4ng, bu4nglah. Jangan s1mpan. Benda ketumbvhan seperti itu akan membawa kepada yang tidak baik.

“Menerusi gambar 0rgan (rah1m) yang saya muat naik, ada beberapa nodul kelihatan. Selepas doktor per1ksa, tiada sebarang ketumbvhan yang boleh akibatkan k4nser. Alhamdulillah, dapat kesan pada peringkat yang sangat awal. Apa pun kita kena jaga diri,” katanya kepada Gempak.

Dalam pada itu, menerusi ruangan kapsyen dan komen di Instagramnya, Nourul berpesan supaya berhati-hati dan sentiasa peka dengan kes1hatan.

“T4kut? Siapa tak t4kut nak bed4h. Tapi lebih baik sak1t sekejap daripada s4kit berpanjangan seperti k4nser dan sebagainya.

“Saya buat pr0sedur p4p s4ear (proses untuk kesan ketumbvhan dan k4nser pada serv1ks) setiap tahun. Alhamdulillah ketumbvhan dikesan awal.

“K3s saya, 0vari tidak dibu4ng. Jadi saya tidak perlukan sebarang horm0n. Jangan sed1h kalau kena bu4ng rah1m. Bersyukurlah kerana Allah selamatkan ny4wa anda. Bagi peluang hidup dan pengajaran. Buka fikiran anda, dan ubahlah cara anda melihat kehidupan,” katanya.

Terdahulu,

Nourul Depp pilih berhijrah ke Bali, Indonesia

Teka-teki lokasi yang dipilih oleh penyanyi Nourul Wahab Depp untuk memulakan kehidupan baharunya bersama keluarga akhirnya terjawab apabila mended4hkan bakal berhijrah ke Bali, Indonesia.

Pended4han yang dibuat ketika menjadi tetamu undangan dalam program Punchl1ne DAC baru-baru ini itu sekali gus menepis spekul4si yang mengatakan bahawa dia bakal berpindah ke negara asal suaminya, Per4ncis.

Menurut pelantun lagu Kerana Terluk4 itu, penghijrahan tersebut awalnya dirancang pada tahun lalu, namun disebabkan p4ndem1k c0vld-19 yang melanda dunia dan negara, hasrat tersebut terp4ksa ditangguhkan seketika.

“Penghijrahan ini untuk pendidikan dan masa depan anak-anak. Kami berhasrat untuk masukkan mereka ke sebuah sekolah di sana yang sangat bagus dan berkonsepkan kemahiran,” katanya.

Kata penyanyi berusia 44 tahun itu lagi, memang impian suaminya untuk berhijrah ke Bali kerana sebelum ini dia pernah menetap selama dua tahun di sana.

Walaupun bakal menetap di sana dalam tempoh yang lama, Nourul berkata, dia tidak akan meningg4lkan kerjaya seni di tanah air dan akan sentiasa berulang-alik antara Bali ke Kuala Lumpur untuk memenuhi undangan.

“Saya tetap akan balik ke sini (Kuala Lumpur) kerana b1snes ada sini termasuk untuk memenuhi undangan persembahan. Bukan jauh pun.

“InsyaAllah saya masih dan tetap orang yang sama. Terima kasih untuk semua yang mendoakan saya dan keluarga,” katanya.

Dalam pada itu, Nourul meng4kui berasa sedikit berem0si dan sed1h apabila menerima hantaran mesej daripada peminatnya.

“Jangan b1mbang, tiada apa pun yang berubah. Peminat dan pengikut di media sosial saya tetap di hati. Ada umur panjang, kita tetap berjumpa,” ujarnya.

Untuk rekod, Nourul atau nama sebenarnya, Noorulhuda Abdul Wahab, 44, mendirikan rumah tangga dengan komposer dan penyanyi Ajai atau Mohd Faizal Maas pada 25 Disember 1996 dan berp1sah pada 28 Februari 2007.

Hasil perkahwinan pertama, Nourul dan Ajai dikurniakan seorang cahaya mata bernama Ayu Nazirah, 23.

Kemudian, Ajai mendirikan rumah tangga bersama Norliza Ilias pada 15 Ogos 2009 manakala Nourul pula bernikah dengan Eric Daniel Depp pada 6 Jun 2012. Nourul dan Eric kemudiannya dikurniakan tiga anak iaitu Zachary, 8, Raphael, 6, dan Isabella, 2.

Sumber: Gempak | Kosmo

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak.

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Sumber : Limau Asamboi

Leave a Comment