S4kit perut makan nasi kandar, g4dis menggig1l berdepan ‘tr4gedi’ mangkuk tandas pec4h berkec4i – “Bukan sebab saya menc4ngkung”

PASTI pan1k dan ng1lu apabila mendengar tentang ins1den mangkuk tandas jenis duduk pec4h.

Itulah yang dihad4pi seorang gadis menggelet4r sewaktu berdepan dengan ‘tr4gedi’ itu yang berlaku di hadapan matanya.

T1mbul tanda tanya dalam kalangan netizen menerusi video di aplikasi TikT0k itu, sama ada ia berlaku berpunca daripada tindakan menc4ngkung ketika menggunakan tandas duduk itu.

Gadis berkenaan yang hanya mahu dikenali sebagai Syiera Eyye berkata, ins1den berlaku baru-baru ini di tandas di biliknya sendiri di sebuah kuarters kediaman di Ampang, Selangor.

Bagaimanapun dia yang berusia 22 tahun itu tampil menjelaskan bahawa ia pec4h bukan disebabkan dia duduk bert1nggung di tandas duduk yang diperbuat daripada seramik itu.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Sebenarnya mangkuk tandas tu pec4h selepas dit1mpa oleh tangki air pam tandas yang terc4but dari dinding.

“Masa tu, saya baru nak basuh tangan dan kaki di paip yang terletak tepi mangkuk tandas. Tiba-tiba tangki air tu j4tuh dan hemp4p mangkuk tandas dan pec4h,” katanya kepada mStar.

mangkuk tandas pecah 4

Serpihan mangkuk tandas yang pec4h.

Syiera berkata, kejadian berlaku sehari selepas sinki baharu dipasang di bilik airnya bagi menggantikan yang lama, sambil menambah dia turut menyedari terdapat ret4kan di dinding.

“Ret4kan dinding tu dah berlaku dua, tiga hari sebelum sinki ditukar baru. Tapi saya lupa maklumkan kepada pihak pengurusan perumahan mengenai keadaan itu.

“Tangki tu dilekatkan dengan g4m sebagai penguat. Ret4kan dinding mungkin membuatkan struktur tangki tersebut tak kukuh sebelum terj4tuh,” ujar anak kelahiran Kuala Lumpur itu.

mangkuk tandas pecah 3

Keadaan dinding dekat mangkuk tandas di bilik air Syiera.

Menurut anak bongsu daripada dua beradik itu, kejadian berlaku begitu pantas dan dia terkejvt apabila serpihan mangkuk tandas yang pec4h itu nyaris men1mpa kakinya.

“Saya dengar bunyi pel1k, tiba-tiba tangki terus j4tuh. Tangan saya menggelet4r sebab hampir kena kaki saya. Tangki j4tuh di sebelah kanan tandas, dan saya berada di bahagian kiri.

“Hanya saya seorang di rumah ketika kejadian, saya terus buat video call sambil menang1s dengan mak yang sedang bekerja di kafe dekat rumah,” tambahnya.

mangkuk tandas pecah 6

Syiera (kanan) bersama ibu.

Pelajar Ijazah Sarjana Muda Pengurusan Kecantikan di Kolej Ge0m4tika di Kuala Lumpur itu bagaimanapun bersyukur kerana terselamat tanpa sebarang keced3raan akibat kejadian itu.

“Kalau tengok depan mata, memang menger1kan. Selalu terbaca kisah mangkuk tandas pec4h sampai ada yang ced3ra, punggvng k0yak.

“Tapi ingin saya perjelaskan bahawa mangkuk tandas tu pec4h kerana dit1mpa oleh tangki air pam tandas, dan bukan sebab saya menc4ngkung atas mangkuk tandas. Saya tak pernah menc4ngkung ketika menggunakannya,” tegasnya sambil menambah mangkuk tandas baharu dipasang di bilik air keesokan hari.

Walau bagaimanapun kata Syiera, sebelum kejadian pada tengah hari itu, dia terlebih dahulu berasa pervtnya memul4s seperti hendak bu4ng air besar.

mangkuk tandas pecah 5

Mangkuk tandas diganti baharu sehari selepas kejadian.

“Masa sak1t pervt tu saya di kafe dekat rumah tolong mak. Sak1t pervt makan nasi kandar agaknya pagi tu. Dan biasanya saya akan balik ke rumah kalau nak guna tandas.

“Sampai di rumah, saya singgah bagi makan kat kucing. Selepas tu saya ke bilik air untuk basuh tangan dan kaki, sebelum kejadian berlaku.

“Bila mangkuk tandas tu dah pec4h depan mata, bukan saja tangan terket4r-ket4r… saya terus tak jadi nak bu4ng air. Tak dapat bayangkan kejadian berlaku ketika saya bu4ng air, kalau tangki tak j4tuh kat mangkuk tandas, mungkin kena badan atau kaki saya.

“Syukur Alhamdulillah saya tak ced3ra, cuma terkejvt. Bah4ya kejadian seperti ini, saya nasihatkan semua supaya sentiasa berw4spada dan ingat bahawa mangkuk tandas duduk tak dapat menampung beban atau impak yang sangat kuat, apatah lagi menc4ngkung atasnya,” katanya.

Sumber : mStar

Leave a Comment