An4k Sampai Tebal Muk4 Teruskan Majlis Tanpa Sanding Sebab Bapa Tak Dtg Jadi Wali Masa Ak4d Nikah

Sekadar gambar h1asan

Seorang gadis terp4ksa menahan m4lu dan akur apabila bapa k4ndung yang sepatutnya menjadi wal1 dikatakan tidak hadir semasa majlis ak4d nikah berlangsung. Kisah yang boleh dijadikan ikht1bar ini telah diceritakan sendiri oleh sepupunya menerusi satu thre4d di laman Twtter, dan terjadi dua tahun yang lepas.

Kisahnya bermula, apabila kedua-dua ibu bapa gadis ini bercera1 sebelum bapanya mengambil keputusan untuk berkahwin lain dan menetap di Negeri Sembilan. Pada mulanya, si bapa sama sekali tidak keberatan untuk menjadi wal1 kepada anaknya sendiri. Susulan daripada itu, pelbagai persiapan telah dirancang oleh gadis ini menanti hari penuh bahagia bersama pasangan tersayang.

Namun, si bapa yang sepatutnya menjadi wal1 dikatakan ‘menghilangkan’ diri dan mereka terp4ksa menunggu selama satu jam. Bukan itu sahaja, mereka turut membuat panggilan kepada bapanya tetapi, panggilan tersebut sama sekali tidak diangkat.

Kena kh1anat dengan bapa sendiri

Susulan daripada itu, pr0ses akad nikah itu terp4ksa dit4ngguhkan bagi memberi ruang kepada pasangan pengantin yang lain. Bagaimanapun, mahu tak mahu majlis perlu diteruskan seperti biasa berikutan sudah membuat tempahan kepada p1hak katering.

Atas persur4tan takdir, pasangan ini berjaya disatukan menggunakan Wal1 M4hk4mah namun, mereka terp4ksa akur dengan pr0sedur yang ditetapkan dan pr0ses tersebut memakan masa selama dua bulan.

Ayah dari dulu ada mas4lah

Mengulas lebih lanjut, bapa kepada gadis ini did4kwa seorang yang p4nas b4ran, main jud1, dan mempunyai mas4lah dengan saudara yang lain.

Sumber: Arlyana Via OB

Sumber : Limau Asamboi

Leave a Comment