C0mel gel4gat 2 beradik warga emas keluar bersama, terki4l-ki4l rek0d vide0 guna handph0ne baharu… kesudahannya dua-dua gelakkan diri sendiri!

SUDAH menjad1 kemestian bagi setiap individu untuk mer4kam m0men terutama apabila melakukan sesuatu aktiviti ataupun berkunjung ke mana-mana l0kasi untuk disimpan sebagai kenangan.

Lebih-lebih lagi apabila ketika ini hampir semua telef0n pintar dilengkapi dengan kamera, ia sekali gus memudahkan pengguna untuk mengambil gambar atau vide0.

Seiring dengan peredaran zaman, fungsi kamera pada telefon bimbit juga menjadi semakin canggih.

Mungkin ia tidak menjadi mas4lah kepada golongan muda, namun bagi sesetengah golongan berusia, fungsi peranti yang semakin canggih sedikit sebanyak membuatkan mereka ‘terk1al-k1al’ sebagaimana video yang tul4r di aplikasi TikT0k baru-baru ini.

Menerusi perk0ngsian berkenaan, kelihatan dua wanita warg4 emas sedang cuba merakam video daripada telefon bimbit yang baru dibel1, namun g4gal apabila tidak pandai menukar (flip) fungsi kamera depan dan belakang.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Situasi mama dan mak ndak strvggle nak flip video guna kamera belakang fa1led,” demikian kapsyen pada perk0ngsian tersebut yang sehingga kini meraih melebihi 232,000 jumlah tontonan.

Menurut Nor Asmalinda Mat Alias, ibunya yang hanya mahu dikenali sebagai Jamaliah dan ibu saudaranya, Shamsiah ketika itu sedang menuju ke Shah Alam dari Meru, Klang untuk bersarapan bersama.

linda

Linda berk0ngsi vide0 lucu gelagat ibu dan ibu saudaranya di aplikasi TikT0k.

“Kisahnya, mama dengan mak ndak ni nak pergi sarapan dekat Shah Alam. Mak ndak yang duduk di tempat duduk penumpang teringin nak buat vide0 keluar dengan mama, tapi tak pandai sebab itu telefon bimbit baru.

“Tapi sampai ke sudah tak jadi sebab tak pandai nk flip kamera,” ujar wanita berusia 24 tahun ini yang senang disapa Linda.

Tambah Linda, mak ndak yang merupakan adik kepada ibunya itu menetap di Muadzam Shah, Pahang dan berkunjung ke Meru, Klang untuk bercuti dan menziarahi keluarganya.

Ujarnya, ins1den lucu itu diceritakan kembali ibu saudaranya selepas mereka pulang dari bersarapan.

“Balik tu dia cerita dan tunjuk vide0 tu dekat saya. Masa dia cerita, saya ketawa dan dalam masa yang sama kes1an pun ada.

“Masa tu rasa kelakar sangat, masa mak ndak tunjuk video tu pun, mama dengan mak ndak gelak sekali dengan saya. Saya rasa kelakar, saya minta mak ndak share vide0 tu dekat WhatsApp saya,” ujarnya sambil menambah, kedua-duanya berusia dalam lingkungan 60-an.

Tambah Linda, dia sama sekali tidak menyangka vide0 berkenaan meraih jumlah tontonan yang tinggi, namun gembira apabila membaca hampir kesemua k0men netizen yang terhibur dengan gelagat ibu dan ibu saudaranya itu.

komen

Rata-rata netizen turut terhibur dengan gelagat dua beradik warga em4s berkenaan.

“Tapi ada satu k0men, suara mama bercakap macam suara arw4h mak dia. Itu k0men yang buatkan saya agak sed1h pula.

“Saya upl0ad dekat TikT0k tengah hari tak silap saya masa tu, masa waktu Maghrib tu baru saya perasan video mama dah v1ral. Saya tunjuk dekat mama dengan mak ndak, mereka gelak-gelak je. Mereka reda,” katanya lagi

Sumber : mStar

Leave a Comment