P0sitif C0vid-l9 sebelum masuk dewan bersal1n, wanita harungi keper1tan masa berp4ntang… b4yi tak mandi 2 minggu!

KELAH1RAN puteri sulung yang diberi nama Nur Fatima pada 6 Julai 2021 menjadi pelengkap dalam kehidupan rumah tangga pas4ngan ini.

Detik kelah1ran tersebut turut memberi kesan yang mendalam buat Nor Hasikin Hamidon, 27, serta suaminya Muhammad Nor Fariz Abd.Aziz, 24, apabila mereka terpaksa terp1sah sementara gara-gara j4ngkitan c0vld-19 pada waktu itu.

Imbas wanita yang mesra disapa Ikin itu, pengalaman berkenaan cukup per1t buatnya, namun dia menerima segala yang berlaku dengan hat1 terbuka.

“Tak tahu berj4ngkit dari mana. Saya kena buat uj1an sar1ngan sebelum bersal1n, tiba-tiba dapat tahu p0sitif c0vld-19.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Selain saya, suami, ibu mentua dan adik ipar turut p0sitif. Saya juga balik ke kampung di Segamat, Johor untuk bersal1n. Jadi mak saya pun turut p0sitif.

“Memang t4kut sangat. masa tu saya tak fikir diri sendiri, saya cuma t4kut anak saya dij4ngkiti c0vld-19. Saya terp4ksa melah1ran anak secara pembed4han, mujurlah anak saya negat1f,” ujarnya yang menetap di Krubong, Melaka.

Cerita Ikin, pengalaman melah1rkan anak dalam keadaan p0sitif c0vld-19 turut memberi kesan em0si buatnya.

ikin2

Nur Fatima kini sudah menginjak usia enam bulan.

Sepanjang 10 hari dir4wat di hospital, Ikin mengakui em0sinya tidak menentu kerana terp4ksa berp1sah dengan anak serta suaminya.

“Sepanjang duduk di h0spital, sed1h sangat sebab tak boleh jumpa anak. Hari ke-10 baru kami berdua disc4j. Masa tu seluruh ahli keluarga sedang kuar4nt1n.

“Mak saya pula dimasukkan ke h0spital kerana c0vld-19 tah4p empat. Jadi saya berp4ntang sendirian di rumah mak saya. Hanya saya dan bay1.

“Mujur ada jiran yang datang bagi makanan dari belakang rumah. Jiran pun sedang kuar4nt1n pada waktu itu. Memang saya tak mandikan bay1 sepanjang dua minggu sebab tak boleh angkat dia dan tak boleh berdiri tegak,” ujarnya.

Cerita Hasikin, saat per1t berp4ntang sendirian dengan anaknya berakhir apabila suaminya tamat tempoh kuar4ntin, sekali gus dapat kembali ke rumah itu untuk menjaga mereka berdua.

“Selepas dua minggu suami kuar4ntin, dia akhirnya boleh balik ke rumah mak saya. Rasa lega sangat masa tu. Akhirnya ada orang b0leh jaga kami.

ikin4

Pas4ngan sama cantik sama padan ini mendirikan rumah tangga pada 30 Ogos 2020.

“Sepanjang berp4ntang sendirian, saya memang tak mandikan anak. Saya pun mandi sekali sehari saja. Kalau ingat balik, memang rasa ser1k. Tapi saya bersyukur anak saya sihat, keluarga saya semua pun dah s1hat,” ujarnya lagi.

Kata Ikin, peristiwa itu kini tersem4t di memori sebagai pengalaman berh4rga dan dia seronok melihat puterinya sudah menginjak usia enam bulan.

Malah, Ikin terharu apabila vide0-video memaparkan kec0melan anaknya yang dikongsi ke TikT0k sering meraih perhatian ramai dan menerima ratusan r1bu tontonan.

“Sebelum ini TikT0k saya tiada foll0wers. Lepas tu, saya sekadar suka-suka k0ngsi di TikT0k. Terus bl0w up. Setiap kali p0st video anak, mesti ramai orang teng0k. Kalau p0st diri sendiri, tak ramai orang tengok.

ikin3

Ikin dan suami mula berkenalan pada tahun 2019.

“Saya juga terh4ru, ramai orang yang d0akan anak saya. Walaupun tak kenal, mereka d0a yang baik-baik. Saya d0akan semua urusan mereka di dunia dan di akh1rat dipermudahkan,” ujarnya.

Ikin dan suaminya berkenalan pada tahun 2019.

Mereka berkenalan selama tiga bulan dan terus mengikat tali pertunangan pada tahun sama.

Pas4ngan itu akhirnya selamat disatukan sebagai suami isteri pada 30 Ogos 2020.

Pas4ngan ini sebelum ini bekerja di sebuah hotel di Melaka.

Kini, suaminya bekerja sebagai rider F00dpanda, manakala Ikin merupakan suri rumah sepenuh masa.

Sumber : mStar

Leave a Comment