Kartun The Simps0ns ramal KL dilanda air pasang besar, 120 individu terk0rban… Netizen pesan tingkatkan amaIan

SEPERTI yang diketahui ramai siri kartun p0pular The Simps0ns sering mencur1 tumpuan dengan ramalan tentang beberapa kejadian di seluruh dunia yang akhir menjadi kenyataan.

Sal4h satu epis0d yang disiarkan pada tahun 2000 turut meramalkan D0nald Trump sebagai presiden Amerika Syarikat (AS) dan ia benar-benar berlaku pada tahun 2017.

Di aplikasi TikT0k, se0rang lelaki dikenali sebagai Joel Ravin memuat naik vide0 sedutan The Simps0ns yang meramalkan ibu negara Malaysia iaitu Kuala Lumpur dilanda gel0mbang air pasang surut sehingga meng0rbankan 120 ny4wa.

“Berita trag1k malam ini, 120 0rang m4ti dalam gel0mbang pasang di Kuala Lala… Peer… Kualala… Oar… Ya saya tahu siaran dah mula. Tapi saya tak pedul1.

“Saya tak baca berita itu sehingga saya dapat r0ti Danish saya. Pergilah cuba cari pengganti,” ujar watak pembaca berita lelaki itu.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

Kemudiannya muncul satu lagi watak yang memakai k0stum lebah mengambil alih tempat lelaki tersebut dan terus membaca skrip berita berkenaan.

“Gel0mbang pasang yang kuat di Kuala Lumpur membunvh 120 0rang,” demikian menurut skrip berita tersebut.

ts3

Antara k0men netizen.

Vide0 pendek yang dik0ngsi Joel Ravin sehingga kini meraih lebih 700,000 tont0nan dan dihujani lebih 1,000 k0men netizen.

Namun, sebilangan netizen mer4gui ramalan gel0mbang pasang surut itu kerana kedudukan Kuala Lumpur jauh jauh dari pantai dan laut.

“Rancanglah macam mana pun… kalau Allah kata t1dak, semua tak akan berlaku.

“Tak semestinya t1dal wave. Kemungkinan kemarau atau banj1r. Tanda-tanda dah datang, banyakkan beramal.

T1dal wave? Kat KL? Air pasang besar celah mana kat KL?

A electronic billboard showing reminder people to together stop the c0vld-19 virus at Jalan Ampang, Kuala Lumpur. — FAIHAN GHANI/The Star

Epis0d yang menyebut nama Kuala Lumpur itu menjadi perhatian rakyat Malaysia selepas ia tul4r di TikT0k.

“KL tiada pantai. Takkan kat area Pantai Dalam?

“Tu bukan ram4lan tapi mereka dah rancang,” tulis beberapa netizen.

Untuk rek0d, siri sitkom Amerika yang diterbitkan syar1kat penerbitan F0x itu mula ditayangkan pada tahun 1989.

Walaubagaimanapun Islam melar4ng umatnya untuk mempercayai apa juga ram4lan atau b0m0h kerana ia bertentangan dengan akidah.

Sumber : mStar

Leave a Comment