B1mbang KaIau Ada 0rang sentuh Perut, Akhirnya Uyaina Arshad bagi tahu apa yang ibu pesan

TIDAK mahu sesuatu burvk berlaku terhadap anak dalam k4ndungan, pelak0n dan pengacara Uyaina Arshad mengambil langkah berhati-hati apabila ada individu yang t1dak rapat mahu menyentvh perutnya.

Menurut Uyaina atau nama sebenarnya Saidatul Naseha Uyaina Arshad, 30, dia faham ramai orang akan teruja melihat ibu meng4ndung dan perbuatan menyentvh perut itu bagaikan sudah menjadi satu kelaziman.

Bagaimanapun lebih el0k jika meminta izin terlebih dahulu supaya ibu yang ham1l itu berasa selesa.

“Saya tidaklah terlalu rig1d, tetapi jika ada orang yang tidak rapat mahu sentvh perut memang rasa tidak selesa. Melainkan mereka yang betul-betul rapat dengan saya t1dak ada masalah.

“Jika melihat ibu menga4ndung pun saya akan minta izin dahulu untuk sentvh perut. Kita tidak tahu niat orang lain. Lebih baik berhati-hati untuk elak perkara burvk berlaku.

“Bagaimanapun ada juga rasa kas1han apabila sesetengah orang sentvh perut ibu mengandung kerana mahu mengambil berk4t supaya mereka dikurniakan rezeki sama,” katanya ketika dihubungi mStar.

Uyaina sebelum itu memuat naik satu vide0 di laman sos1al miliknya menunjukkan dia seakan mengel4k apabila ada orang sekeliling mahu menyentvh perutnya ketika usia k4ndungannya kini hampir masuk enam bulan.

Uyaina dan Syahiran rahs1akan jant1na anak.

Bercerita tentang am4lan atau p4ntang lar4ng ketika ham1l, isteri kepada Raja Syahiran ini memberitahu hanya mengikut nasihat d0ktor untuk menjaga kes1hatan selain mengambil makanan berkhasiat.

“Vide0 tersebut saya buat hanya suka-suka sahaja. Ibu juga ada pesan perkara yang sama tentang 1su menyentuh perut. Rasanya ia sudah menjadi satu pant4ng lar4ng yang biasa dalam kalangan masyarakat.

“Sepanjang temp0h ham1l ini saya banyak ikut nasihat d0ktor untuk menjaga kes1hatan. Selain mengambil makanan berkhasiat seperti buah-buahan, saya juga amalkan senaman bagi memudahkan pr0ses bersal1n nanti,” ujarnya.

Sementara itu, Uyaina akui sedikit b1mbang melalui pr0ses bersal1n yang dijangka pada bulan September nanti.

Kita tidak tahu niat orang lain. Lebih baik berhati-hati untuk elak perkara burvk berlaku.

Dia dan suami yang sudah mengetahui jant1na anak mereka bagaimanapun belum bersedia memberitahunya kepada umum termasuk ahli keluarga terdekat.

“T4kut juga hendak menghadapi pr0ses bersalin, maklumlah ini anak pertama. Saya banyak bertanya kepada rakan-rakan seperti Mira Filzah dan Ernie Zakri. Jadi adalah sedikit t1p ketika di bilik bersal1n nanti.

“Saya pun sering tanya diri sendiri adakah sudah bersed1a hendak menjadi ibu kerana anak itu nanti akan berg4ntung kepada saya sepenuhnya.

“Jant1na bay1 kami dah tahu tetapi belum k0ngsi lagi dengan sesiapa. Keluarga terdekat pun belum tahu. Tunggulah nanti kami umumkan,” jelasnya.

Untuk rek0d, Uyaina dan Syahiran melangsungkan pern1kahan di Colony Star Boulevard, Kuala Lumpur pada 20 Disember tahun lalu.

Sumber : Trending Sangat

Leave a Comment